Algemene Voorwaarden Busy Buster
Algemeen
- Deze voorwaarden zijn integraal onderdeel van alle aanbiedingen, opdrachten en overeenkomsten ter zake van door Busy Buster te verrichten diensten.
- Verstrekking van een (vervolg)opdracht aan Busy Buster houdt aanvaarding van deze voorwaarden in.
- Afwijkingen van en uitzonderingen op deze voorwaarden, alsmede algemene voorwaarden van Opdrachtgever, zijn alleen van toepassing indien deze schriftelijk door Busy Buster zijn geaccepteerd.
- Indien er in een overeenkomst voor onbepaalde tijd geen opzegtermijn is opgenomen, geldt voor ieder der partijen een opzegtermijn van een maand na het einde van de lopende maand.
- Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
- Alle tarieven zijn exclusief btw, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Opdrachtbevestiging
- Een opdrachtbevestiging wordt geacht juist en volledig te zijn, tenzij de wederpartij daartegen onmiddellijk schriftelijk heeft geprotesteerd. Een ondertekend voorstel heeft de status van opdrachtbevestiging.
- Aanvullende afspraken of wijzigingen binden alleen indien deze schriftelijk zijn bevestigd.
Definities
- Medewerker: iedere natuurlijke persoon die namens Busy Buster – al dan niet in dienstverband – de overeengekomen werkzaamheden uitvoert.
- Werving en selectie: het in opdracht werven van kandidaten voor een functie en de begeleiding en plaatsing hiervan bij opdrachtgever.
- Schriftelijk: per gewone post of elektronisch aangereikt met leesbevestiging.
Inspanningsverplichting
- Busy Buster verbindt zich tot het met zorg verrichten van de ons verstrekte opdracht. Wij staan in voor de deugdelijkheid en kwaliteit van de door ons verrichte diensten.
Uitvoeringstermijn
- Door Busy Buster genoemde termijnen zijn naar beste weten vastgesteld op grond van de gegevens die ons bij het aangaan van de overeenkomst zijn bekend gemaakt.
- Vastgestelde termijnen worden zo veel mogelijk in acht genomen.
- Busy Buster streeft ernaar dat taken binnen 24 uur worden opgelost. In uitzonderlijke gevallen, zoals piekmomenten, kan dit niet haalbaar zijn, waarvoor wij niet verantwoordelijk zijn.
Expliciet meerwerk
- Indien door additionele wensen van Opdrachtgever onze werkzaamheden aantoonbaar worden verzwaard c.q. uitgebreid, is er sprake van expliciet meerwerk. Expliciet meerwerk valt niet onder de prijs die aanvankelijk is overeengekomen.
- Onder meerwerk wordt tevens verstaan het feitelijk afwijken van de gemaakte afspraken in die zin dat er feitelijk meer werkzaamheden worden verricht dan afgesproken.
- Het meerwerk zal door de opdrachtnemer aan de opdrachtgever worden gefactureerd op basis van de vooraf overeengekomen uurprijs zoals vastgelegd in de offerte, overeenkomst of overige schriftelijke afspraken tussen partijen.
- Alle tarieven voor meerwerk zijn exclusief btw, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
- Eventuele bijkomende kosten voor materialen, reis- en verblijfskosten, of andere kosten die voortvloeien uit het meerwerk, worden afzonderlijk aan de opdrachtgever in rekening gebracht, mits deze redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor de uitvoering van het meerwerk.
- De opdrachtgever erkent en aanvaardt dat de uitvoering van meerwerk invloed kan hebben op de termijn van oplevering van de oorspronkelijke werkzaamheden, zonder dat dit de opdrachtnemer aansprakelijk stelt voor eventuele vertragingen.
Bezetting
- Busy Buster streeft te allen tijde naar een volledige bezettingsgraad bij onze klanten, ook als de persoonlijke Busy Buster collega van de desbetreffende klant op vakantie is. In zeer uitzonderlijke gevallen is dit niet altijd te realiseren. Hiervoor zijn wij niet verantwoordelijk.
Resultaten
- Wij voeren de opgegeven taken uit, maar zijn nooit verantwoordelijk voor de resultaten van de uitgevoerde taken. Ook als deze mogelijk verkeerd zijn uitgevoerd volgens de opdrachtgever.
Prijs en betaling
- De prijs is exclusief omzetbelasting en ter uitvoering van de opdracht gemaakte onkosten zoals telecomvergoeding, computervergoeding, kilometervergoeding, kantoorartikelen, portokosten etc.
- Indien wij voorafgaand aan of tijdens de uitvoering van de dienstverlening te maken krijgen met (kost)prijsverhogende omstandigheden door wijzigingen in de wet- en regelgeving of overheidsmaatregelen, mogen wij de overeengekomen prijzen/tarieven conform deze wijzigingen verhogen en aan Opdrachtgever doorberekenen.
- Het in het vorige artikel genoemde bedrag zal jaarlijks worden aangepast overeenkomstig de consumentenprijsindex (CPI), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS): het jaar 2021 = 100.
Betaling
- De facturering van de door Busy Buster geleverde diensten geschiedt op de eerste dag van iedere kalendermaand, ongeacht in welke periode de werkzaamheden worden uitgevoerd. De opdrachtgever ontvangt dus voorafgaand aan de uitvoering van de werkzaamheden de factuur.
- Alle facturen zullen door Opdrachtgever worden betaald binnen 14 dagen na verzenddatum van desbetreffende factuur. Reclames over facturen dienen schriftelijk te worden ingediend en wel binnen acht dagen na factuurdatum.
- Bij geschillen over het aantal bestede/aan Opdrachtgever berekende uren, is onze urenregistratie bindend, tenzij Opdrachtgever aantoont dat deze registratie niet correct is.
- Indien door welke oorzaak ook slechts een gedeelte van de opdracht door ons uitgevoerd kan worden, ontheft dit Opdrachtgever niet van zijn verplichting tot betaling na het verstrijken van de overeengekomen betalingstermijn, van het wegens uitvoering in rekening gebrachte.
- Bij overschrijding door Opdrachtgever van de overeengekomen betalingstermijn, is het gehele dan wel het restant van het factuurbedrag terstond en ten volle opeisbaar, zonder nadere aanmaning, terwijl wij voorts gerechtigd zijn de uitvoering van lopende werkzaamheden op te schorten, dan wel zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst alle bestaande overeenkomsten te annuleren, onverminderd het recht van ons om daarnaast vergoeding van de geleden schade te vorderen.
- Niet (tijdige) betaling heeft voorts tot gevolg dat met Opdrachtgever garanties komen te vervallen.
- Blijft betaling uit nadat wij hebben aangemaand? Dan brengen wij naast de vertragingsrente buitengerechtelijke incassokosten in rekening ter hoogte van 15% van het factuurbedrag met een minimum van € 40,00. Voor de berekening van deze incassokosten mogen wij de hoofdsom van de vordering na verloop van 1 jaar verhogen met de in dat jaar opgebouwde vertragingsrente.
- Bij een eventuele procedure is Opdrachtgever voorts de bij vonnis geliquideerde proceskosten, alsmede nakosten verschuldigd.
- Van Opdrachtgever ontvangen betalingen brengen wij eerst in mindering op de door u verschuldigde rente en kosten en hierna op de factuurbedragen die het langst open staan.
- Opdrachtgever mag de aan ons verschuldigde bedragen niet verrekenen met eventuele tegenvorderingen die Opdrachtgever op ons heeft. Dit geldt ook als Opdrachtgever (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt of in staat van faillissement wordt verklaard.
Geheimhouding
- Door opdrachtgever elektronisch aangereikt materiaal dan wel elektronisch materiaal dat bij de uitvoering van de opdracht ontstaat kan – indien opdrachtgever ons schriftelijk de opdracht daartoe verstrekt – tegen betaling beveiligd worden opgeslagen in ons digitale, beveiligde archief.
- Wij zijn niet aansprakelijk voor het verlies van elektronisch materiaal dat niet krachtens de in het vorige lid voormelde opdrachtverstrekking moest worden opgeslagen in het beveiligde archief.
Intellectuele eigendomsrechten
- De intellectuele eigendomsrechten van Busy Buster, op welke wijze ook ter beschikking gesteld, berusten uitsluitend bij Busy Buster zoals de intellectuele eigendomsrechten van Opdrachtgever, op welke wijze ook ter beschikking gesteld, uitsluitend bij Opdrachtgever (blijven) berusten.
- Opdrachtgever verkrijgt voor alle verrichte diensten de niet-exclusieve gebruiksrechten die bij de overeenkomst uitdrukkelijk zijn toegekend.
Medewerking door Opdrachtgever
- Opdrachtgever verleent zijn medewerking aan het uitvoeren van de overeenkomst en zal ons steeds tijdig alle nuttige en noodzakelijke gegevens verschaffen.
- Indien voor de uitvoering van de overeenkomst noodzakelijke gegevens niet (tijdig) of onvolledig tot onze beschikking staan of indien Opdrachtgever op andere wijze niet aan zijn verplichtingen voldoet, zijn wij bevoegd de uitvoering van de overeenkomst op te schorten. Hieruit voortvloeiende kosten, die volgens de gebruikelijke tarieven zullen worden berekend, komen voor rekening van Opdrachtgever.
- Indien wij de hoogte van onze betaling voor een deel afhankelijk hebben gesteld van een objectief bepaalbaar resultaat, en dit resultaat niet wordt behaald of niet kan worden behaald omdat Opdrachtgever weigert de benodigde medewerking te verlenen, is Opdrachtgever verplicht aan ons te voldoen een honorarium ter hoogte van het bedrag dat Opdrachtgever aan ons verschuldigd zou zijn als het resultaat wel was behaald.
Wijziging werkzaamheden
- Indien tijdens de uitvoering van een opdracht blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering het noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen wij tijdig met Opdrachtgever in overleg treden over bijstelling van de overeengekomen werkzaamheden.
- Indien uit voornoemd overleg voortvloeit dat gemaakte afspraken zullen worden bijgesteld zal de overeenkomst dienovereenkomstig worden gewijzigd of aangevuld. De nieuwe afspraken zullen schriftelijk worden bevestigd.
- Een wijziging van de opdracht kan het tijdstip waarop de opdracht zou zijn beëindigd beïnvloeden alsmede de hoogte van de betaling.
Controle en goedkeuring opdrachten
- Opdrachtgever zal door of namens ons overgelegde stukken terstond na ontvangst controleren op juistheid en volledigheid. Bij constatering van onjuistheid of onvolledigheid is Opdrachtgever verplicht (de contactpersoon van) Busy Buster daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen. Busy Buster zal ervoor zorgdragen dat de gesignaleerde onjuistheid of onvolledigheid wordt hersteld.
- Indien Opdrachtgever de inhoud van door ons overgelegde stukken niet heeft betwist binnen 14 dagen nadat die stukken redelijkerwijze geacht kunnen worden Opdrachtgever te hebben bereikt, geldt de inhoud van die stukken als door Opdrachtgever te zijn goedgekeurd. Indien in dergelijke stukken rekenfouten voorkomen, zijn wij bevoegd en verplicht deze rekenfouten te herstellen, ook nadat die termijn van 14 dagen is verstreken.
Annulering
- Annulering van een geplaatste order dient schriftelijk plaats te vinden. Indien een order wordt geannuleerd nadat de opdrachtbevestiging is verstrekt, is Opdrachtgever verplicht ons de gemaakte kosten te vergoeden.
- Indien de annulering plaatsvindt terwijl de werkzaamheden reeds zijn gestart, is Opdrachtgever aan ons verschuldigd de tot op het tijdstip van annulering door ons gewerkte uren, vermeerderd met gemaakte kosten, eventueel aan te vullen met een redelijke vergoeding voor gederfde inkomsten.
Personeel en Overnamebeding
- Alle medewerkers, opdrachtnemers, en overige personen die door Busy Buster worden gematcht en/of geplaatst bij de opdrachtgever, blijven te allen tijde in dienst van Busy Buster. Het is de opdrachtgever niet toegestaan om tijdens de looptijd van de overeenkomst en tot één (1) jaar na de laatste door de medewerker van Busy Buster verrichte werkzaamheden, direct of indirect een arbeidsverhouding aan te gaan met de betreffende medewerker of deze anderszins in te schakelen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Busy Buster.
- In geval van overtreding van het bepaalde in lid 1, is de opdrachtgever zonder nadere ingebrekestelling een direct opeisbare boete verschuldigd aan Busy Buster ter hoogte van 1000 euro per overtreding, onverminderd het recht van Busy Buster om volledige schadevergoeding te vorderen indien de daadwerkelijk geleden schade hoger is dan de overeengekomen boete.
- Onder het aangaan van een arbeidsverhouding wordt verstaan het aangaan van een arbeidsovereenkomst, een opdrachtovereenkomst, een freelance-overeenkomst of enige andere contractuele relatie waarbij de medewerker van Busy Buster direct of indirect voor de opdrachtgever werkzaamheden verricht, ongeacht of dit geschiedt via een derde partij of op een andere wijze.
- Deze bepaling geldt voor alle medewerkers die door Busy Buster aan de opdrachtgever zijn voorgesteld, ongeacht of de opdrachtgever de plaatsing heeft geaccepteerd of of er een daadwerkelijke plaatsing heeft plaatsgevonden.
- Indien de opdrachtgever een medewerker van Busy Buster wenst over te nemen binnen de in lid 1 gestelde termijn, kan dit uitsluitend met voorafgaande schriftelijke instemming van Busy Buster, onder de voorwaarden dat de opdrachtgever een door Busy Buster vast te stellen vergoeding betaalt ter compensatie van de bemiddelingskosten en overige investeringen.
Aansprakelijkheid
- Onze aansprakelijkheid is te allen tijde beperkt tot de netto factuurwaarde van de betreffende prestatie of dienst van de laatste maand.
- Iedere aansprakelijkheid van Busy Buster voor indirecte schade, waaronder begrepen maar niet beperkt tot gevolgschade, bedrijfsschade, schade door bedrijfsstagnatie of immateriële schade, is uitgesloten.
- Voor schade voortvloeiend uit, of verband houdend met onjuistheden en/of onvolledigheden in de door de Opdrachtgever verstrekte gegevens is Busy Buster niet aansprakelijk.
- Opdrachtgever is gehouden ons te vrijwaren voor alle aanspraken van derden, uit welke hoofde dan ook, ter zake van vergoeding van schade, kosten of interesten verband houdende met de diensten van Busy Buster.
Slotbepalingen
- Indien een of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen volledig van toepassing.
- De door Opdrachtgever aan ons verstrekte gegevens worden opgenomen in een geautomatiseerde administratie. Door het verstrekken van een opdracht aan ons geeft Opdrachtgever toestemming tot het gebruik en beheer van deze gegevens binnen de kaders van de Wet bescherming persoonsgegevens.