Plan een callKennismaken

Het Ambacht start met Busy Buster

Het Ambacht besteedt klantenservice en social media uit aan Busy Buster, zodat hij zich kan focussen op persoonlijk klantcontact in de showroom terwijl Busy Buster online groei faciliteert.

Published on

Succesverhalen

Wie is Het Ambacht?

Het Ambacht verkoopt en installeert gashaarden, hout gestookte haarden, elektrische haarden en rookkanalen. Buiten de verkoop renoveren ze ook bestaande schoorstenen. De showroom is eindeloos groot en volgens eigen zeggen hebben ze voor ieder interieur een passende oplossing!

Wat kan je vertellen over de samenwerking met Busy Buster?

Yennal Erdogan, de trotse eigenaar van Het Ambacht in Vught, is een man die het liefst zijn klanten persoonlijk in de ogen kijkt. In zijn showroom toont hij al meer dan tien jaar met passie de mooiste kachels en maatwerkoplossingen. Maar met de snelle opkomst van het digitale tijdperk begon zelfs hij tegen nieuwe uitdagingen aan te lopen.

“Steeds meer klanten zoeken alles online op,” vertelt Yennal, terwijl hij over de robuuste eiken tafel in zijn showroom wrijft. “En dat is mooi, maar ik geloof nog altijd dat mensen pas echt overtuigd raken als ze de materialen kunnen voelen en de haarden in het echt zien. Toch merkte ik dat we steeds meer vragen online binnenkregen en het bijhouden van social media is ook een heel ding tegenwoordig.”

Zijn team bestaat uit gedreven collega’s, maar het werd duidelijk dat ze handen tekort kwamen om alles zelf te blijven doen. “We hebben geweldige medewerkers, maar om iemand fulltime in dienst te nemen voor de klantenservice of marketing was gewoonweg niet nodig. We willen dat mensen naar onze showroom blijven komen, maar tegelijkertijd moeten we ook meegaan met de tijd,” legt Yennal uit. Hij zocht een oplossing die hem die balans kon bieden tussen persoonlijk contact en de groeiende vraag naar online aanwezigheid.

Sinds kort is Het Ambacht klant van Busy Buster, een keuze waar Yennal geen moment spijt van heeft gehad. “Busy Buster heeft ons echt ontzorgd,” zegt hij. “Ze nemen de klantenservice voor hun rekening – het beantwoorden van vragen, het nabellen van nieuwe klanten, en zelfs het inplannen van afspraken voor de showroom. Zo kunnen wij ons concentreren op wat we het liefst doen: mensen helpen hun droom-haard te realiseren.”

Daarnaast heeft Busy Buster ook de social media van Het Ambacht volledig onder handen genomen. “We willen in de toekomst meer focussen op ons klantenbestand en nieuwe klanten aantrekken. Busy Buster helpt ons om meer naamsbekendheid te krijgen en potentiële klanten te bereiken, zonder dat ik daar zelf continu mee bezig hoef te zijn. Het is een mooie samenwerking waarin wij het persoonlijke contact kunnen behouden en zij ons ondersteunen waar dat nodig is.”

Benieuwd naar jouw mogelijkheden? Klik hier.